Aug 24, 2011

semua orang tak sempurna


semua orang kat dunia nyh x sempurna
kalau sempurna pon mesti ada kekurangan die jugak
contoh kalau nak ikutkan bnyak weh
x larat nak senaraikan tapi x pa mai la kita usha2 sikit

  • muka cantik(mesti orang ingat perangai pon cantik)tapi perangai hanya ALLAH yang tau aku pon x tau nak kata

  • dari air muka nmpak sopan -santun je(mesti cakap pon cair aku dengar kan)tup2,,bila cakap sebatu dengar weh

  • orang pandai(tapi x semestinya die pandai dalam semua bab,,betol x?)contoh:pandai belajar tapi x pandai basuh kain..haha

  • orang bodoh(tapi x semestinya die bodo sume bab,,betol x?)contoh:bodoh belajar tapi x bodoh mengaji..kan

  • muka x berapa cantik tapi perangai disenangi ramai orang(senang hati kan nak berkawan)

  • baju semua pakai berjenama (hakikatnya pinjam baju kawan)

  • orang lain pandang hina kat die(jeleous sbb die nyh baik kot)tapi dalam diam ramai yang tabik die..

  • muka nampak ganas(takot nak tengok kan)tapi hakikatnya hormat mak bapak

  • berusia 15 tahun dan membawa seorang anak kecil(orang semua kata die buat anak luar nikah)tapi hakikatnya die dirogol..

  • seorang lelaki yang dahulunya diidamkan ramai perempuan kerana ketampanannya(tetapi diumpat ramai kononnya die orang jahat)padahal muke die jadi mcam tuh sbb disimbah asid..
itu la sedikit sebanyak nak cite
kita nyh hanya khalifah yang dijadikan oleh tuhan di muka bumi
ini untuk sentiasa mengkaji tentang kehidupan kita
supaya kita tidak lalai dan alpha tentang kehidupan kita
supaya kita sedar siapa kita,apa kedudukan kita,apa taraf kita
di muka bumi yang dipinjamkan oleh ALLAH S.W.T yng hanya sementara..



No comments: