Oct 13, 2011

kata-kata POPULAR STEVE JOBS..






aku petik kata-kata nyh daripada HARIAN METRO pembaca setia la katakan~
secara umum ramai yang sudah tahu tentang siapa STEVE JOBS
malah beliau merupakan bapa teknologi abad ke-21
jadi aku gamkan sedikit kata-kata beliau yang mungkin bole kita
gunakan untuk mencapai kejayaan...mana la tau kan


  • "kalau saya tidak berhenti dari kolej,Apple takkan terjadi"

  • "saya yang bangunkan Apple dan saya juga yang ditendang keluar dari syarikat"


  • "masalahnya,saya sudah tua.saya sudah melepasi 40 tahun dan benda ini belum mampu merubah dunia.ia betul-betulbelum merubah dunia"


  • "kami fikir kami boleh menjual berzilion Mac,tapi sebenarnya kam cipta Mac bukan untuk sesiapa.kami ciptanya untuk diri kami sendiri.kami adalah sekumpulan manusia yang akan menilai sama ada ia produk yang bagus atau tidak.kami tidak akan keluar dan buat penyelidikan pasaran.kami hanya mahu mencipta produk paling bagus yang kami rasa kami boleh buat"


  • "jangan berputus asa kepada apa jua yang anda lakukan,hidup tidak terhenti pada satu tempat sahaja"


  • "buat sesuatu seperi anda akan mati esok dan buatlah sesuatu seakan anda akan hidup lagi seribu tahun"


  • "mencipta bukan bermaksud kita mencipta tapi bagaimana ia sebenarnya beroperasi dan berguna kepada orang lain"


  • "kami mencipta butang kekunci pada komputer seakan anda mahu menjilatnya"

  • "saya akan sentiasa hidup dan berhubung dengan Apple,selama-lamanya"

  • "jangan biarkan pendapat orang lain menenggelamkan suara hati anda.apa yang lebih penting,anda perlu berani ikut kata hati dan naluri anda"

No comments: