Oct 7, 2011

nak yang cantik dan kacak saja...


zaman sekarang nyh semua orang nak pilih bf yang handsome
dan gf yang cantik saja,,wah dah jadi style la pulak
sebelum aku nak berleteaq panjang aku nak pohon maaf kepada
kaum hawa dan adam yang tersentap habis waktu baca entry nyh
sebenarnya tak dak apa pon sangat
cuma kita bercakap soal isu yang selalu jadi dalam dunia nyh
alahai,,nak jadi macam edisi khas la pulak...


nak cari bf yang handsome2 ja..

wah bf aku handsome,,bangganya weh..ko ada?tak da kan
alahai tak payah la nak bangga sangat la kalau bf kita tuh sehandsome
shah rukh khan ka...justin bibir ka
memang la kita tak bole nak kata perempuan kan semua nak bf yang handsome2
seronok kan mata memandang
sapa tak nak weh?tapi kalau dok memilih sangat pon susah silap2
tak kawin ko weh,,lagi kesian menangis sampai kering air mata pon dah tak guna
kita nyh hidup kena belajar jangan dok nak memilih sangat
itu tak nak ini tak nak
apa yang kita dapat kena la banyak-banyak bersyukur
ALLAH dah tentukan jodoh kita dengan siapa so
kita kena accept je la jangan la nak cerewat sangat kan
tak semestinya kita bersama dengan lelaki yang kacak2 nyh hidup kita nyh
bahagia selalu,,tak weh...
walaupon muka dia kacak tapi dia ada kekurangan dia jugak
mana la tau kot nak sangat bf yang kacak nyh kan tup2
panas baran!!!! tak ke susah hidup ko
silap2 kaki dia selalu ja naik kat badan ko,,,nak memilih sangat kan
macam selalu kita tau semua orang tak sempurna kan
ada yang x kacak tapi hati dia masya-allah baik sungguh
ada yang gemuk x dak sapa nak kat dia padahal dia pandai jaga hati kita
silap hari bulan ko nganga ja tengok orang lain bahagia sbb x memilih sangat
waktu tuh ko jangan jadi meroyan pulak nak p cari sapa2 ja nak dijadikan bf ko
dah desperate sangat..urgghhh!!!!!
kalau bole anak jiran sebelah pon ko nak sambaq,,
ALLAH jadikan manusia nyh bermacam-macam rupa,,ada hikmahnya
setiap ciptaan tu,,apa2 pon kita kena ingat tak semestinya hidup kita nyh
bahagia kalau asyik dok memilih sangat,,
setiap manusia ALLAH dan tentukan jodoh masing2
jadi kita terima je la..berdoa la kepada ALLAH supaya kita mendapat
jodoh yang baik..... =)


nak cari aweks yang cantik2 ja...

wahhh ini lagi la selalu aku tengok
weh2 aku kan kalau bole nak awek yang cantik2 sejuk mata aku memandang
aku kalau bole nak ja jawab "weh2 ko nyh nak cantik2 macam la ko handsome sangat
tapikan weh kalau dah jodoh kau dapat aweks yang tak cantik ko nak tolak jugak ke?
silap hari minggu gila ko weh asyik nak yang cantik ja,,lain la kalau jodoh ko mmng dapat yang
cantik,,aku hanya mampu kata alhamdulillah"
weh dengar nyh nak habaq kalau dapat aweks yang cantik pon
kalau perangai dia astagfirullah orang yang tengok pon bole demam sebulan
ko nak hadap jugak ke weh?kalau aku dah angkat kaki da
rupa sebenarnya tak menjamin kebahagiaan hidup beb
tak semua yang cantik itu sempurna tak semua yang biasa2 itu sempurna
kita nyh hidup nak berpasangan jangan nak ikut nafsu ja
susah la lagu tuh weh,,aku nak gegurl yang mata dia macam adik aku
rambut dia macam anak sedara aku mulut dia macam angelina jolie kaki dia macam
anak cek semah pakaian dia macam ala2 artis gitu
insya-allah hingga hujung dunia pon belum tentu ko dapat
buat apa kan dapat yang macam itu macam ini tapi
tak dak adab,,,suka ka?
tak dak akhlak,,lagi la suka kot kan..
sembang pulak huhahuha,,bertepuk tampaq tak kira la dengan sapa pon
baguih ka????
banyakkanlah buat solat hajat ngan istikharah semoga ALLAH permudahkan
urusan hidup kita
kita manusia yang hanya mampu merancang tetapi ALLAH yang menentukan
segala-galanya


jadi fikir sendiri lah kan
semua orang telah ditetapkan jodoh masing2
terima saja dengan ikhlas
bukan aku nak kata yang kita tak boleh nak berpasangan dgan orang
yang kacak dan cantik tapi aku lebih menekankan
supaya tidak terlalu memilih
ingatlah bahawa rupa tidak menjamin kabahagian selamanya
kita selalu kata eh eh handsome la dia tuh sesuai dengan pasangan dia
dah itu jodoh dia,,alhamdulillah la
minta kepada ALLAH supaya kita mendapat seseorang yang baik
yang mampu membimbing kita ke jalan yang benar
itu pon dah bersyukur dah...
sekian..









menjadi kegilaan ramai perempuan..termasuk haku
tapi tak dak la sampai nak p iondonesia cari dia,,hahah


cantik kan,,cute sungguh,,ramai nak2
tapi sorry mintak izin bf dia dulu yang kat atas nyh,,haha






p/s : terima kasih sebab sudi baca,,sorry kalau x senang dengan entry nyh,,,hanya insan biasa
nak bercakap soal ini,,teettttt,,haha



2 comments:

cahaya panjang umur said...

p/s : bf/gf hensem/cantik tak menjamin kite ke syurga allah. yang menjamin ialah SUAMI/ISTERI yang soleh/solehah ^___^

mudah-mudahan kite mendapat yg mcm tu.. kalau kbtln rupa pun cantik/hensem.. tu namanye pakej Allah bg :)

doa kan akak jugak ^___^

jAr! TekAN said...

kan.,insya-allah,,=)