Oct 1, 2011

sabarnya dia...



dia sabar apabila dimarah
dia sabar apabila hatinya dilukai
dia sabar menghadapi ujian dan dugaan
dia sabar apabila dituduh atas kesalahan yang tidak dilakukannya
meskipun kadang-kadang hatinya menangis
dia tetap kuat menerima segala yang terjadi dalam hidupnya
kerana dia tahu ALLAH sentiasa bersamanya
walaupun sesukar manapon keadaan yang dilaluinya

kita sebagai manusia mempunyai tahap kesabaran masing-masing
macam aku,,,huihui
ikut keadaan la kan selagi kita boleh sabar dengan sesuatu benda tuh
kita sabar je la
tapi kalau dah x boleh nak sabar dah sampai darah nyh da naik
sampai suhu pun dah tinggi
boleh ka kita sabar lagi,,,memang bole mampos la orang yang buat kita
jadi macam tuh kan,,(agak2 la sampai nak mampos)
tapi serius bukan nak cakap tapi aku memang nak cakap
aku nyh manusia biasa ja kadang2 aku x boleh nak kawal sangat perasaan
nyh,,tuh la aku da cakap kalau orang x kacau aku,aku pon x dak pasai la nak
kacau orang kan,,,selagi bole sabar aku sabar je
tapi sekali tahap sabar tuh dah x dak,,hadoi x tau apa jadi weh

betol orang selalu cakap
orang yang sabar itu adalah orang yang disayang ALLAH
apa -apa pun kita cuba bersabar sebaik mungkin,,acece
orang marah kita ,kita diam ja
orang tuduh kita,kita sabar je,,x dak gunanya pon kita gaduh2
bukan dapat apa pon,,dapat sakit ada la
penat ja mulut dok perang2 cakap macam2
sampai keluar perkataan yang x elok
bagus ka???
kalau orang yang kita sayang meninggalkan kita
sabar la sesungguhnya mungkin ada yang terbaik untk kita
kalau oarang yang kita sayang pergi selamanya
sabar la sesungguhnya ALLAH lebih menyayanginya


apa-apa pun kita cuba menjadi seorang yang penyabar sebaik mungkin
kalau orang lain bole sabar,,apasal aku tak boleh?,,kan




2 comments:

Miss A said...

cakap pasal sabar, slalu teringat Nabi Ayub AS, tak ada sorg pun manusia kat muka bumi ni yang sesabar baginda..

jom sama2 kita belajar menjadi insan yg sabar :)

jAr! TekAN said...

itu la,,,jom2 belajar bersabar walaupon nampak mudah 'SABAR' tapi x mudah nak lakukannya,,hui2