Nov 21, 2011

harimau garang...impian aku untuk melihat stadium gelora bung karno sunyi-sepi berjaya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



alhamdulillah...syukur kepada allah s.w.t atas rezeki yang memihak kepada pasukan malaysia semalam dalam acara bola sepak sekaligus membuatkan pasukan garuda muda menangis...inilah yang dikatakan rezeki...
kemenangan semalam membuatkan penyokong garuda muda menangis tak kurang juga ada yang termenung selepas perlawanan tamat,,seriously macam tak percaya depa kalah....




ini bukan apa sebab depa betol-betol nak kalahkan malaysia.....tengok saja la surat khabar indonesia sebelum mereka menentang pasukan malaysia macam-macam kata-kata yang sangat menguji tahap kesabaran kita sebagai orang malaysia kalau baca paper tuh...tapi kita kalau boleh tak nak bergaduh hanya disebabkan kata-kata mereka itu,,yang penting kita perlu kuatkan fizikal dan mental sewaktu menentang indonesia kerana rata-rata stadium mereka dipenuhi penyokong sendri...punya ramai penyokong dok berasak-asak sampai maut pon ada....



pendek cerita semalam gol pertama kita dijaringkan oleh asraruddin putra omar selepas tindakan merebahkan badan untuk menandukkan bola masuk ke gawang indonesia begitu cantik sekali...dan tendangan penalti berjaya dilakukan oleh fadhli,baddrol,mahali dan fandi,,walaupun tendangan fakri tidak berjaya....tak pa kami tak salahkan anda,,kami faham...tahniah pasukan harimau malaya.....gemuruh suaraaaaaaaaaaaa....



muslim...teringin la nak tengok hang buat macam nyh semalam..tapi tak tau la buat ke tak atau aku yang tak nampak...hehe..terharu tengok gambar nyh...



tak tahu la apa kehebatan pasukan bola sepak negara yang membuatkan hidup aku tak keruan gila semalam,,,tak pernah2 jadi macam nyh..minit terakhir semalam tak sanggup nak tengok malaysia main dah takot sangat sampai gigit baju2 habis..tepuk meja2 semua...aku lari pegi dapur masuk toilet 2364859 kali,,gugup weh..mata merah dengan keadaan tangan kedua-dua menutup telinga..hanya berdoa suara laungan rakyat malaysia dalam rumah yang bergema goallllllllllllll..baru hidup puas...

seriuously cuba bayangkan esok tuh aku ada ujian komputer untuk amik lesen tuh..buku apa pon tak baca punya takot la...tak boleh buat apa dah sampai aku berazam kalau malaysia menang malam nyh aku pulun baca buku..sanggup wehhh...kalau malaysia menang aku pon nak lulus jugak ujian tuh..sama-sama bergembira...perasan sat...tolong muntah biru kat belog nyh sekarang..betol aku tak tipu..bila malaysia menang,,huishhhh pagi tuh bangun dengan bertenaga cita hang,,,semangat nak p amik ujian..dan akhirnya lulus bila keputusan keluar..tuh dia terus kibaq jalur gemilang depan kaunter tuh..oke ayat sebentar tadi hanya auta semata-mata..hehe..aku eksaited biasa la...alhamdulillah....impian aku nak tengok stadium gelora bung karno sunyi-sepi buat kali kedua berjaya........


malaysia menang + aku lulus ujian = bahagia tak terkata.....terima kasih..hadiah paling bermakna dalam hidup....


terima kasih sekali lagi....baddrol,nazmi,guru,thamil,muslim ahmad,asraruddin,fadhli,fakri,mahali,yong,irfan,izzaq,wan zaharul,shahrul dan apek,,,,anda semua berjaya merangkul ibu segala pingat emas..alhamdulillah......






p/s :  aku lulus ujian......alhamdulillah...

No comments: