Jan 11, 2014

Kaitan~~



Assalamualaikum...



Lahirnya aku di muka bumi ini sebagai hamba Allah yang satu.sebagai seorang yang agamanya Islam.Alhamdulillah~.Allah letakkan aku di bumi ini sebagai satu ujian.untuk melihat sama ada aku beriman kepada Dia atau tidak?untuk melihat apakah aku melanggar perintahNya atau tidak?untuk melihat sejauh mana aku mampu hadapi dugaanNya?untuk melihat apakah aku bersyukur dengan nikmat yang diberikanNya?untuk melihat sejauh mana aku mempertahankan agamaNya ?untuk melihat segala-galanya..ya segala-galanya.




**************




Allah berikan aku masalah yang berbentuk tugasan-tugasan yang berat sehinggakan aku berasa ingin berputus asa melaksanakannya.

Bersangka baik dengan Allah ^_^ "Sabar..tak pe ini semua untuk masa depan aku jugak.susah-susah dulu senang-senang kemudian.Allah kan dah kata "Aku tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai kesanggupan.."see.maknanya Allah tahu aku sanggup hadapinya."




Allah hadirkan aku dengan seorang lelaki yang mahu berkenalan lebih sebagai seorang kawan.

Bersangka baik dengan Allah ^_^ "ish mesti Allah nak uji tengok aku ni mudah jatuh ke lembah maksiat ke tak?ish..ELAK!ELAK!ELAK!..ingat Allah marah dekatkan diri ke jalan yang mungkar"




Allah berikan aku kesempitan wang hingga aku rasa down gila.

Bersangka baik dengan Allah ^_^ "Sabar sat..sikit je ni.ada orang lagi susah sampai tak makan berhari-hari"




Allah ambil seseorang yang aku sayang pergi buat selamanya.menangis siang malam tak berhenti.

Bersangka baik dengan Allah ^_^ "Ini pengajaran buat yang hidup.setiap yang hidup pasti akan mati.kumpul bekal dan amal yang baik selagi masih hidup"




Allah hadirkan aku dengan sahabat yang kerenahnya membuatkan darah aku turun naik.

Bersangka baik dengan Allah ^_^ "saja Allah nak uji tahap kesabaran aku dengan kerenah dia.nak tengok tinggi ke rendah?kuat ke lemah?sabar itu separuh daripada iman"




Allah biarkan aku melakukan kerja seorang diri.aku mengeluh tak da seorang pun yang nak tolong aku.

Bersangka baik dengan Allah ^_^ "berdoa.kan Allah dah kata "berdoalah(mintalah) kepadaku,nescaya Aku kabulkan untukmu".Allah nak aku bergantung kepadaNya tak kira masa susah atau senang"










Setiap perkara atau peristiwa yang terjadi tidak seharusnya mudah bagi kita untuk terus serbu tanpa pakai helmet dan terus menghukum serta menyalahkan takdir.tenangkan diri dan bersangka baik dengan Allah.in sha Allah,Allah akan berikan terbaik buat kita andai kita bersangka baik terhadapNya.




Allah bagi ujian dan dugaan sebab Allah sayang bukan benci.

















jaritekan: niat itu seperti surat.salah tulis alamat akan sampai salah tempat.



No comments: